En julvärd i luckan
Strategi
Koncept
Copywriting
Manus
Inför julen behövde SJ paketera alla sina SJ Prio-erbjudanden med en tydlig röd tråd för att attrahera en bredare målgrupp och få mer frekventa besökare.
Tillsammans med Kaplan skapade jag ett julkalenderkoncept i klassisk Arne Weise-anda där varje lucka fick en egen julvärd för att göra upplevelsen mer personlig och härlig. I luckorna fick SJs VD, medarbetare från SJ, youtubers, kända profiler, och befintliga samarbetspartners som bl a Friends och Min Stora dag skänka julglädje i form av tips och förmånliga SJ Prio-erbjudanden.
Kampanjen marknadsfördes utan budget via social, webb och på digitala skärmar i alla Resebutiker runtom i landet. Försäljningen från julerbjudandena blev 41% högre än året innan och antalet unika besökare ökade med 39%. I snitt tillbringade besökaren hela 10,4 minuter tillsammans med SJ.
Produktionsbolag Think Agency
Art Director Victor Stenström