Frilans UX writer och copywriter

Kanske var ditt första behov att hitta en copywriter eller UX skribent som kan förmedla rätt känsla. Sedan insåg du att ditt varumärke inte har en känsla ännu, och att det saknas en plan för när, var och hur du ska nå fram till vem.

Jag kan hjälpa dig med både små skribentuppdrag och större strategiuppdrag.

 
 
Ikoner_Raket_bla_mini.png

Copywriting och UX writing

Från idé och koncept till effektiv storytelling i sociala kanaler. Med avstamp i din målgrupp tar jag mig an allt från säljmaterial och manus till koncept för större kampanjer. Med god kunskap om digitala användarbeteenden kan jag också se till att dina kunder hittar rätt i din app eller på din webb, och att kontinuerligt mäta och följa upp för att öka din konvertering.

 
Ikoner_ABC_gul.png

Textredigering och skribentuppdrag

En enkel text för dig och dina medarbetare kan vara obegriplig för dina kunder. Jag tar på mig målgruppshatten och gör svårt till enkelt och långt till kort. Jag ser även över struktur och tonalitet så att din kommunikation lirar med ditt varumärke. Ibland kan det också vara så att en sajt eller rapport blivit lite stökig och behöver bättre styrning och flöde. Det jobbet kallar jag copytvätt.

 
Ikoner_Diamant_gra_mindre (1).png

CRM och content marketing

Att regelbundet och relevant kommunicera med dina kunder gör inte bara att du behåller dem längre. Du skapar också ambassadörer för ditt varumärke eftersom de får en bättre bild av vem du är och vad du erbjuder. Jag skapar innehåll till dina nyhetsbrev och sociala kanaler, och hjälper dig att planera när, hur och till vem du ska nå ut. Jag ser också till att all kommunikation pratar med samma röst.

 
Ikoner_Kugghjul_rosa_mindre (2) (1).png

Kommunikationsstrategi och budskapsplattform

Med en tydlig budskapsplattform blir det enklare att kommunicera från flera kanaler med samma röst. Finns ingen kommunikationsstrategi på plats kan jag hjälpa dig med den också. Tillsammans ser vi på målgrupp och affärsmål för att sätta riktlinjer för språk och ton kring ditt varumärke, både internt och externt.